Selasa, 3 Februari 2009

Gua pasti dapat awek yang lahir bulan Jun

Gua pasti gua akan dapat... pada bulan 6 atau pun Jun, gua akan dapat kanchah/ awek yang juga lahir pada bulan Jun. Kenapa bulan 6? Ada rahasia disebalek bulan 6.

Gua selalu tegaskan kepada Kak Suzi, Kak Ujie, Kak Ijan, (semua ni akak2/bini2 orang kat opis gua) dan beberapa orang lain yang gua nak awek lahir pada bulan 6.

Gua pasti awek yang lahir pada bulan Jun akan muncul menjadi awek gua. Orangnya puteh gebu, pakai tudung (kadang2 x), pandai bergaya, penuh kelembutan, paham gua dan tinggal disekitar lembah klang~senang nak dating. Seperti buddhi hekayat juga, gua punya kanchah nanti pasti cantik dari wu-lan yang digembar-gembur slalu dijendela. Karena Wu-Lan itu lahir pada bulan April tahun apa gua tak pasti. mungkin tahun naga atau monyet.

Pastinya Fasha Sandha bukan lahir pada bulan Jun sebab dia lahir pada bulan Mac, gua benci


Gua tegaskan sekali lagi! gua pasti akan menyukai bakal awek gua yang lahir bulan Jun. Tatkala itu gua akan jumpa dia sekali seminggu (cukup la) dan akan membawa dia jalan2. Dia pasti suka gua bawak dia jalan2 dan shopping di Sunway Piramid, IOI (dekat dengan rumah), Pavilion (gua taknah plak masuk), One Utama, Mid Valley dan tidak lupa juga OUG Plaza sebab dekat dengan office gua.

Kami akan berjalan berpimpinan tangan ~ kalaupun dia tidak suka mesti ada caranya yang menampak kami mesra seperti couple2 diluar sana yang sebenarnya tidak tahu mana arah tuju hubungan mereka... gua percaya, awek yang lahir bulan Jun ini memang best. Cuma kadang2, mereka ini mungkin ada sedikit ego. Gua akan mula melanggan majalah remaja dan membaca ruangan zodiak untuk membaca apa keinginannya pada setiap bulan. Tapi gua x suka pulak membaca buku.

Dengan harapan awek itu muncul diblog ~ tak main internet pun xpa yang penting memberi sinaran kepada gua. Tetapi tidak perlu terlalu cerah hinggakan ramai yang silau dek sinaran yang bakal awek gua pancarkan. Wahai awek bulan Jun, Hadirlah engkau pada bulan Jun ini, gua sudah bersedia menerimalu tapi bukan menerima malu sekali lagi.

Yang sudah, pasti gua kenang. Mana lu sekarang?

Gua telefon lu tak angkat, gua tak paham macam gua plak yang tinggalkan lu. Lu pigi mana dengan panchang baru yang kononnya kawan lu tapi gua tak kisah sebab itu pilihan lu. Dulu wa sampah dimatalu. Cuma satu, sebelum awek bulan Jun hadir, gua berterima kasih kepada yang pertama kerana mengajar gua dalam bab2 kanchah dan chenta. Moga lu bahagia sebab lu tak salah, lu bagus, lu memang patut dapat dia. Coma gua memang tak sesuai dengan lu sebab lu lahir bulan September. Moga lu jadi pendidik anak bangsa.....

"Gua pasti bulan Jun ini gua dapat awek yang lahir bulan Jun!!!!!"


p/s: kalau awal bulan Julai atau hujung bulan Mei kira boleh la... kaw-tim! hehe

Isnin, 2 Februari 2009

Bro... Tumpang Tanya Sikit, Awek Lu Mana Pergi? (Siri I)

lakaran sosok wu-lan yang selalu muncul dijendelaku


KAU ada kanchah(awek)? Aku tanya sebab aku terdengar suara dia itu, mengejek-ejek.

"Looser!" katanya.

Kau tahu maksud looser?

Maksudnya: "gagalis." Maksudnya: "orang-orang yang sendiri." Tak punya kanchah atau 'steady'. Tak ada bini atau laki. Tak ada keluarga.
Suara itu seperti yang pernah aku dengar adalah, bukan sahaja menghina, tetapi membuatkan rasa lemah untuk terus hidup.

"Kau looooser," kata suara itu lagi.

Ada yang marah.Aku tidak.Aku tak marah. Mungkin cuma sedih.

Dia bermegah kerana dia punya segalanya dalam hidup ini ~ macam itulah yang coba dia bayangkan. Juga, bagi perempuan itu, dia punya kekaseh yang akan dia nikahi hujung tahun. Mungkin bulan Disember. Time cuti sekolah. Dia sudah berfikir-fikir, baju dan color tema yang akan dia pakai, juga design kad kahwin, dan berapa tingkat kek. Bla-bla-bla..

Kemudian, bermulan madu. Mungkin ke Melbourne, Australia kalau pun tidak ke London. Mungkin ke Bali kalau pun tak ke Tokyo. Mungkin ke Langkawi kalaupun tidak ke Bukit Tinggi. Mungkin ke Genting Highland kalau pun tak ke Pulau Tioman.

Katanya, dia mencintai pasangannya sekarang. "Aku bahgia dengan dia... kau faham tak!?" begitu jawabnya di satu malam ketika kau menelefon.

Dia telah mencari alasan, mengapa dia tinggalkan engkau seorang diri di tepi jalan, malam itu. Macam biasa, alasan, walaupun tidak logik dan tidak masuk akal, tetapi dia tetap pergi juga. Kepada engkau, dia tinggalkan... alasan.

Tiap malam, kau bayangkan dia memeluk pasangannya, di sebuah apartment atau kondo, atau rumah teres dua tingkat di Damansara, atau Petaling Jaya, atau di Johor Bahru, atau Singapura. Setiap malam kau bayangkan mereka berasmara dan mungkin bersetubuh -- walaupun belum bernikah secara resmi. Atau mendaftarkan perkahwinan dengan jabatan pendaftaran: bagi yang bukan Islam.
Sesekali mereka tidur hotel, karena syarikat pasangannya ada buat seminar dan dapat bilik free satu: sepatutnya kongsi dengan seorang lagi budak office, tetapi karena dia nak bawa pasangannya, officemate itu kena tidur bilik lain! Kalau hujung tahun, ada private party... menyambut hari lahir atau ulang tahun percintaan dengan wine merah di pub atau kelab di Mont Kiara, atau Taman Tun. Betapa romantis dan wow-nya hidup mereka selepas meninggalkan kau.
Hati terbakar. Semakin terbakar apabila kau bayangkan, sewaktu dia susah sampai nak makan pun tak ada uang, engkau yang beri dia uang. Seolah-olah, engkaulah yang beri dia nyawa. Tetapi, dasar manusia tak tahu diuntung... Dia pergi, meninggalkan engkau, dengan alasan yang sama sekali tak munasabah. Dan tutup peluang, untuk engkau membetulkan kelemahan diri, kalaupun ada.

Apabila kau menelefonnya, dia angkat, dan jawab... "looser!!!" Lalu mematikan telefon. Bila kau sms, dia tidak menjawab. Kalau pun dia jawab, dia akan katakan sekarang dia bersama kekasehnya di Pulau Redang, sedang bercuti. Bila kau email, dia hanya foward-kan alamat portal di mana kau lihat foto-foto mereka bersama, mungkin di pantai, seksi, gelak hilau (mungkin sambil memegang botol beer Heineken, dan bercumbu sewaktu matahari turun redup, kala ombak menyanyikan lagu sorga.

Kau, kononnya mahu setia. Dia pula bergumbira.

Lalu, kau pun cuba bangun semula daripada 'kehancuran'. Bertahun-tahun lamanya. Daripada sampah, kau naik, perlahan-lahan. Macam Lee Chong Wei: mula-mula dapat gangsa, kemudian perak... emas, dan mahu jadi juara All England. Dahulu, kau terpaksa pindah rumah sebab rumah lama sudah empat bulan tak bayar sewa, akibat hilang kerja. Tapi, ini bukan soal uang... bukan cerita duit. Ia soal semangat untuk terus hidup dan harga diri yang dia letakkan di bawah duli telapak kaki.

Suatu waktu, kau dapat tahu, kekasehnya meninggalkan dia. Berkahwin dengan orang lain, mungkin bekas kekaseh yang di universiti dahulu.

Dia tentu malu untuk datang semula. Mungkin terus ego. Lalu, jadi pemabuk jalanan; konon untuk fun. Menyerahkan diri kepada tauke-tauke dan cokong korporat yang menawarkan dia kerja tetapi sebenarnya hanya berminat meniduri dia buat beberapa kali, atau menghubungi dia apabila isteri tauke-tauke itu period. Malah, dia hanya jadi habuan anak-anak mahasiswa tahun akhir yang baru-baru hendak belajar berzina...
Hidupnya luluh lantak. Hancur.

Dia menangis. Dia mengetuk pintu rumah. Engkau membukanya. Apakah engkau akan maafkan dia? Apakah engkau akan terima dia semula? Dan salah satu bahasanya, "aku sayang kau!" alih-alih.

Naik bulu tengkuk.Aku cuma mahu bertanya :+) Walaupun Wu-Lan sudah memberitahu aku, jawapannya.

Kata Wu-Lan (awek baru aku tu), kanchah yang tinggalkan kau tu pun bukannya bahagia pun... Dia ye-ye-o jer cam bahgia! Hehehe...

Ahad, 1 Februari 2009

Aku Sudah Punya Kekaseh, Sejak Malam Tadi...

Hahaha...

Aku sudah ada kekaseh — selepas minggu lalu, hampa: "bunga ku puja miliknya orang".

Tidak lagi malam tadi. Aku sudah... ya SUDAH, aku ulang, SUDAH... punya kekaseh!

Hahaha...Namanya cantek dan buat orang cemburu. Namanya: Wu-Lan.

Dia muncul di beranda rumah aku: di tingkat 18, masa aku melihat ke awan. Dia memang sering datang sebelum ini, tanpa mengetuk pintu... dan terus masuk. Kami memang sudah berbual beberapa kali. Tapi, hanya malam tadi, aku menerima dia, sebagai kekaseh.

Meski, sebelum ini dia beberapa kali memujuk aku untuk menjadi kekasehnya. Beberapa kali juga, aku menolak... sampailah malam tadi.

"Ok... aku terima kau!" kata aku yang tidak memandang ke arahnya.

Dia tersenyum. Aku bersahaja, sambil tangan melukis."Kenapa kau mahu aku?" kali ini, aku yang bertanya.

Dia mahu menjawab. Dia fikir-fikir dahulu.

"Sebab kau... kau... kau...""Aku apa?" cuba menekannya."Sebab kau lelaki yang datang dalam mimpi aku," jelasnya.

Tuhan, rupa-rupanya telah lebih awal memasukkan aku dalam mimpi Wu-Lan.

"Dengar tak?" kali ini dia pula berkata, dengan bisik.

Kali ini, aku pula tak mampu bercakap apa-apa."Hey... hey... hey," tegurnya lagi.Aku menoleh ke arahnya.

Tiba-tiba dia pun meniup mata aku.

"Aduh!" jerit aku."Sakit ke?" katanya."Sakitlah!" kata aku."

Meh, aku tengokkan. Kau cedera?" katanya.

Aku pun menunjukan mata yang seperti orang menangis kepadanya. Ketika mukanya hampir dengan muka aku, "puhhh!" aku meniup matanya.

"Ah..." suaranya agak tinggi.

Semburan aku tidak tepat kepada mata. Cuma kena pada pipinya. Kali ini, dia tak marah. Dia tersenyum.Kami pun berbual tentang hidup, tentang kalau ada anak siapa nama anak kami nanti, tentang manusia-manusia yang pernah meninggalkan aku, dan melupakan dia. Tentang dunia yang tak tidak bulat di mata kami.Berbual sampai pagi. Dan apabila hampir muncul matahari, dia pun pergi.Aku akan menunggunya esok malam. Kami akan bercanda kembali. Dia berjanji akan membawa aku ke langit tinggi, terbang di celah-celah awan.Betol. Itu janjinya. Dan, aku percaya dia tak berbohong.

Apabila hampir muncul matahari, Wu-Lan pun pulang, sambil berkata, "aku rindu kau.

"Aku jawab, "ok-ok... sampai esok sahaja!"

Hari pun siang. Aku menghidupkan kipas.Beradu.Sejak malam tadi, aku sudah punya kekaseh yang selama ini memandangku. Cuma aku, yang tidak pernah peduli. Kepadanya.


JANJI... esok malam Wu-Lan akan datang dan membawa aku terbang. Itu katanya.


Sabtu, 31 Januari 2009

Muhammad Bukanlah Nabi

INI kali mesti lu orang tak setuju dengan gua. Apa lagi, lu orang pun akan tuduh gua sesat. Tuduh gua pengikut extrem syiah, yang percaya Ali sebagai Nabi, dan bukannya Muhammad.

Tetapi gua mahu bertegas, Muhammad memang bukan nabi.

Sebabnya? Sebab malam tadi gua dengar tiga kisah oleh tiga orang kawan, yang pernah kecewa bercinta. Ketiga-tiga kawan gua itu Muhammad. Ketiga-tiganya Melayu.

Kisah pertama:

Muhammad 1 itu ditinggalkan kekasehnya karena ada lelaki lain yang menghadiah kereta BMW Z3 kepada kekasehnya. Kebetulan masa itu, pelajarannya di universiti tertangguh setahun."Dia ingat gua sudah tak ada masa depan... jadi miskin," kata Muhammad.

Dia hanya pakai kereta Suzuki Vitara yang barangkali harganya tak sampai seratus ribu ringgit. Dia ke rumah sang kekaseh, suatu hari. Di harapan mak-bapak kekasehnya itu, sang kekaseh melemparkan wang seribu ringgit ke mukanya."Nah! Buat cat kereta lu tu!" kata sang kekaseh.Sial! Memang macam sial!

Kisah kedua:

Muhammad 2 ini sudah berkahwin. Anak dua. Tiba-tiba bisnis dia merudum. Jadi, sang isteri minta untuk kerja. Dia izinkan. Anak, tahun hadapan hendak masuk sekolah. Jadi, kalau bini dia kerja, boleh kumpul duit, untuk, anak masuk sekolah.

Hari-hari dia hantar bini dia pergi kerja, di sebuah kawasan pejabat agak kelas elit. Di Mount Kiara.Dia tak pernah minta duit minyak. Dia tuang minyak sendiri.Suatu hari, minyak kereta dia, ngam-ngam sampai ke pejabat bini dia.

Dia masuk ke dalam stesyen minyak. Dalam poket langsung tak ada duit. Dia beritahu bini dia, dia tak ada duit. Bini dia buat diam, sedangkan...Sedangkan bini dia baru sahaja dapat gaji. Gaji bulan pertama pun dia tak nampak. Yang dia nampak, sejak bini dia dapat gaji, tukar baju dan handphone baru.

Duit untuk anak sekolah, belum tahu lagi.Kawan-kawan hubungi dia. Kawan-kawan kata, orang rumah dia ada skandal dengan seorang mamat. Dia tak percaya. Muhammad hendak pukul kawan dia yang beritahu yang bini dia itu ada hubungan gelap dengan mamat lain.

Di syarikat tempat dia bekerja juga sudah heboh cerita keretakan rumah tangga dia ~ mungkin lebih hangat daripada kisah keretakan rumah tangga Siti Nurhaliza-Dato' K...Dunia, bagi Muhammad, waktu itu, rasa macam sial.Suatu hari, dia pergi pejabat bini dia. Tengah hari. Budak-budak pejabat kata, bini dia cuti."Cuti!? Baru pagi tadi gua hantar dia kerja!"Jeng-jeng-jeng...

"Apa jenis perempuan ini? kata gua. Dalam hati. Tak berani cakap, dengan Muhammad, karena Muhammad itu kawan gua ~ dia bukan nabi."Lu tahu dia keluar dengan siapa? Dia bercinta dengan siapa?"Kawan-kawan dia. Tak boleh boleh duga."Dengan budak syarikat gua! Yang kat pejabat, duduk depan gua..." kata Muhammad, "patutlah tiap-tiap masalah rumah tangga gua, di pejabat gua jadi heboh."Sudah jam tiga pagi... Mereka bergaduh."Lu kemas baju-baju lu. Esok lepas subuh, gua hantar lu rumah abang lu!" kata Muhammad kepada bini dia — kini bekas bini dia.

Kisah ketiga:

Jeng-jeng-jeng...Muhammad 3 buat kerja yang payah dapat duit. Dia minat barang-barang seni. Dia kahwin muda. Teruskan minat walaupun perit dapat duit.Jadi, payahlah dia untuk kasi duit kepada bini dia. Mereka belum ada anak. Mereka gaduh sebab kurang duit. Walaupun tidak seperti Nabi Muhammad, Muhammad bersabar jugalah.Muhammad sabar tiap kali bertengkar. Sampai, di suatu hari, bini dia kata ~ gua memang tak suka lu, sebab lu tak ada duit!"Itulah perkataan yang menyebabkan gua [setuju] ceraikan dia," kata Muhammad.

Oleh itu,Hanya ada seorang Muhammad yang tidak pernah kecewa bercinta dengan Siti Hadijah, yakni Nabi Muhammad S.A.W.Muhammad yang lain, bukan nabi!

credit to buddhi hekayat, yogjakarta

Khamis, 29 Januari 2009

Perempuan: Dunia tidak adil?

Gua hampir tak paham kenapa tajuk post gua kali ni macam panas... Lately gua banyak berkawan dengan kawan2 baru yang gua tatau background mereka. Semua nampak happy, semua nampak gila2. Tapi satu demi satu kisah gua korek dan semuanya lebih kurang sama... semua ada masalah dengan wanita? apa seorang wanita nak? gua tak paham.... kahwin dengan lelaki baik tapi main belakang dengan jantan lain... couple dengan orang baik tapi knape main blakang dengan jantan lain? Gua baca kisah2 dalam surat kabar atau majalah banyak perempuan derita disebabkan lelaki... tapi realiti gua kenal semua kene kencing dengan perempuan! anak dah 2 tapi main jantan lain! Kadang2 gua bertanya pada tuhan kenapa? gua belum dapat jawapnya walau gua slalu sangat bertanya... apa yang sorang pompuan nak? kasih sayang? duit? harta benda? kekacakan? gua tak paham setelah banyak mendengar kisah2 kawan2 gua... ada yag dihina betina... ada yang nak kereta besar, ada yang nak duit, ada yang gua tak paham apa yang dia nak... gua selak kehidupan penuh ceria kawan2 gua ini rupanya banyak berselindung dari duka yang pahit rasanya. Gua pun sama macam dorang cuma gua nya kes gua tak paham... wahai wanita/perempuan atau betina diluar... korang ada jawapan... tolong kami karena kami tak paham........

p/s: dulu time blaja wa ada awek... wa takda duit.... wa x hensem.... wa x paham.... wa skang sunyi dan tak paham....

Selasa, 20 Januari 2009

Tangkis Untuk Palestin



Perlawanan badminton persahabatan terhebat di abad ini yang bertujuan untuk mengecam kekejaman zionis di palestin dengan penyaluran dana amal terus ke palestin melalui kerjasama dari MERCY Malaysia.

Tarikh : 24 Januari 2009

Tempat: Dewan Pusat Komuniti dan Sukan, Bukit Damansara

Masa: 4.00 pm- 6.00 pm (klinik badminton oleh Dato' Misbun Sidek dan Roslin Hashim)

: 8.00 pm- 11.30 pm (perlawanan persahabatan KBMM vs Rockers United)

Antara yang hadir memeriahkan acara adalah selebriti dan artis terkenal tanah air seperti Wings, Slam, Def-Gab-C, 6ixth Sense, Pretty Ugly, Farouk Hussain, Azrul (Raja Lawak 2), Adi Fashla, dan ramai lagi. Datanglah sambil menderma ke tabung "tangkis untuk palestin...

p/s: gua pun ada memeriahkan suasana di opening games menentang Joe Wings dan pasangan...

Ahad, 18 Januari 2009

KBMM VS Rockers United "Tangkis untuk Palestin"


VS

Perlawanan Badminton persahabatan ini dinamakan "Tangkis Untuk Palestin". Atas dasar keinsafan ke atas apa yang telah berlaku di palestin, KBMM sebagai sebuah pertubuhan swardaya masyarakat dengan kerjasama Majlis Perbandaran Ampang Jaya dan MERCY Malaysia, akan mengadakan perlawanan persahabatan amal yang mana perlawanan persahabatan ini terbuka bagi semua rakyat Malaysia untuk hadir memberi sokongan.

Tarikh: 24 Januari 2009
Tempat : Dewan Sukan dan Komuniti, Bukit Damansara

Masa : 4 petang -6 petang (klinik badminton)/ 8 mlm -11 mlm (perlawanan persahabatan)

Klinik badminton tersebutakan dikendalikan oleh lagenda badminton tanah air iaitu Dato' Misbun Sidek yang akan dibantu oleh Roslin Hashim dan rakan2..Pada hari perlawanan tersebut, KBMM atau kesatuan bulutangkis melayu muda diwakili oleh selebriti tanah air seperti Farouk Hussain, Azrul Zaidi (Raja Lawak), Adi Fashla, 6ixth sense, dan beberapa lagi pemain yang datang dari pelbagai latar belakang dan profesion. Manakala, Rockers United diwakili oleh Lagenda Rock Malaysia iaitu Wings, Def Gab C, Slam, dan juga sayap2 wings. Perlawanan dijangka sangat menarik apabila semua perlawanan antara regu di undi secara rawak....

Berikut adalah senarai nama pemain dan jadual perlawanan persahabatan diantara Rockers United dan KBMM:

1. Joe Wings/ Hafiz (RU) VS Azahari Jaafar/ Roslan Rashid-tuan blog (KBMM)

2. CAIO/ Eddy Hasbullah (RU) VS Adi Fashla -dj era/ Muaz (KBMM)

3. Shah Slam/ Black Wings (RU) VS Izanee/ Irwan Abu Zahar (KBMM)

4. Zamri/ Eddie Wings (RU) VS Faizal Saban- pemain import/ Asry Mohd (KBMM)

5. Kamal/ Mat Noor (RU) VS Farouk Hussain- anak mami/ Azrul Zaidi- Raja Lawak 2 (KBMM)

6. Eddie def-gab-C / Sasz VS GG-6ixthsense / Atan- 6ixthsense (KBMM)

7. Madi/ Ijan (RU) VS Ammar Ghazali/ Azlan Ramly (KBMM)

Diharapkan semua kawan2, sahabat handai, awek2, makcik2, pakcik2, mat rempit2, rockers2, hihoppers2, abang2, adik2, dato2, datin2, dan sebagainya dapat meluangkan masa menyokong kami sambil menderma ke tabung keamanan palestin yang akan disalurkan terus oleh kami kepada pihak MERCY Malaysia pada hari tersebut. Gua sebagai wakil KBMM menjemput anda semua hadir ke dewan komuniti dan sukan, bukit damansara pada 24 jan 09 ini. Pada hari tersebut rockers united juga akan membuat jualan amal baju t-shirt "tangkis untuk palestin" yang berharga RM25 yang mana rM15 akan disalurkan ke tabung keamanan palestin.




Jangan lupa utuk hadir memeriahkan acara dan juga kutipan amal nanti ya! Jom menonton perlawanan persahabatan yang menarik sambil menderma untuk keamanan palestin!!!!

Antara Gambar Sidang Media "Tangkis Untuk Palestin"



p/s: sapa nak tgk kehebatan tuan blog main badminton kena datang awal... game pembukaan... hikhik!

Related Posts with Thumbnails