Sabtu, 13 September 2008

Wanita "Puisi ikhlas dari insan sepi"

Gua balik dari melepak... gua mengadap laptop... gua rasa nak menulis puisi... tadi gua balik dari lepak... gua ada gak berangan nak angkat satu JEEP dan make-up... tapi gua check dalam moto trader... gua tak jumpe plak jeep yang nak dijual... gua hampa... langsung gua rasa nak menulis tentang harapan dan kehampaan... gua nak menulis pasal jeep gua x pandai... langsung gua fikir apa tajuk yang sesuai... akhirnya gua nak menulis puisi tentang wanita... maklumlah... gua single(style nak promote), kengkadang terpikir plak bila ada wanita yang nak kat gua yang serba kurang ni kan.... kalau ade awek2 yang berminat... lu orang taip ON MINAT antar ke handphone gua ... Insyaallah gua akan balas minggu depan... layan!!!!!

Wanita...
bukan lagu siti
Jangan kau ingat aku tak menanti
Kehadirannmu entah bila ku tak pasti

Wanita...
Kau akan kujadikan buah hati
Lama sudah ku menanti
Datang dengan penuh erti

Wanita...
Aku tak kisah walaupun siti
Janji kau paham isi dihati
Pasti janjiku akan kutepati

Wanita...
Aku masih mencari erti
Yang selama kusalah erti
Kadangkalanya ia bagai tak bererti

W
anita....
Sukar kufahami hajat dihati
Walau sejuta bagaikan melati
Masih tak jumpa yang tahu erti

Wanita...
Harap kau hadir bagaikan jati
Bolehku tumpang umpama pedati
Hidup denganku sampaiku mati

p/s: aku memang pencinta wanita... namun kubukan buaya...(suara sengau). Puisi disahkan ori...bukan a.p. Jadi segala kopi mengopi atau teh mengeteh adalah dilarang tanpa kebenaran... tindakan akan diambil. Sape nampak orang lain kopi... korang tulis nama dia.

4 ulasan:

Isdaniya berkata...

jiwang betul kamu ni..
terus berusaha.. go go cayo

mkaw77 berkata...

keke.. bole join the club!! pompuan ati batu jer yg x tergoda ngan puisi ko tu..

Kudu berkata...

haha... sapelah awek malang itu... aku bedal je... puisi buat lelap mata... kahkahkah!!!!

13may berkata...

perghhh!!!! :D

Related Posts with Thumbnails