Isnin, 30 Mac 2009

Hanya Kerna Karipap...

Hanya kerana karipap, semalam tanggal sabtu, 28 Mac 2009 gua mengamuk bagai pahlawan melayu yang menentang kaum2 lain pada tanggal 13 May... Muka berang merah, mendengus apabila memandang kearah karipap yang dibeli untuk peserta training di office gua tinggal lagi 2 biji... Muka mula merah ~ macam singa marah.

Karipap itu gua yang beli lepas balik dari lowyat kelmarin. Gua beli RM9, dapatlah sekumpulan kueh karipap yang sedap buatan makcik yang menjual di Kg. Pasir dibelakang office gua. Makcik itu punya anak, gua tak pernah tanya nama anak dia siapa. Tapi dia tak semanis awek penjual kueh didepan 7 Eleven depan simpang sana.

Berang bengang melihat karipap itu yang belum gua jamah tinggal dua biji lagi... walau gua beli banyak untuk 12 orang peserta training. Tinggal dua! "wah! ini boleh mendatangkan marah!!!!", bisik hati gua...gua lehat apek2 yang bukan sekaum gua ada yang seperti mengunyah sambil berborak dalam bahasa Hokkien.

Dalam kepala hotak gua, apek2 dan nyonya tu dah bedal! L******!!! M*******i! Gua terus masuk ke bilik training dan tanya kawan gua yang tengah asyik memberi penerangan kepada semua pelatih.

"Dah keluar belum?", gua mencelah ditengah taklimatnya...Lalu dia tak teragak2 menjawab...

"Belum!"

Gua dengan pantasnya menutup pintu lalu memandang kearah cina-cina yang duduk diatas kerusi itu... Mata semakin merah tanda insyarat api kemarahan yang membuak2... Ya seminggu gua tahan x lepas2. Mata melilau mencari siapa yang hendak dimaki. Ya!!! Perempuan itu!

Dia yang ada dan melihat yang kueh itu kueh gua dan gua yang letakkan dalam bekas. Confirm!!! Gua dah tunggu lama nak maki orang!

"Lu sini!", gua panggil keras

Dia datang dengan muka takut... Gua x kenal dia... dan dia x kenal gua.... Lalu sesi membasuh sudah sampai, gua bebel dan marah kat cina tu... Dia acap kali minta maaf tapi gua masih pertikakan kenapa dia nak makan karipap tu tanpa aku bagi atau sesiapa bagi.... Gua marah birang sampai gua tak hengat apa yang gua buat. Dia diam sahaja tanda bersalah.

Selepas gua puas marah dan geram, rasa lega dan terus keluarkan ayat hikmah...

Oklah! Lu bayar skang!


Bersambung.......... (ngantuk!)

3 ulasan:

MaMa Echa&Umar berkata...

bengong punye olang..suka2 je nk mkn karipap bukan hak dia..muahaha..cepat2 smbung...x sbr nk baca ni..

Kudu berkata...

cik angah... dah baca episod akhir? hehhehe... cite pasal karipap pun menarik jugak erk? takkan nak tulis novel pasal karipap!

MaMa Echa&Umar berkata...

cik angah dah baca yg the latest entry dah..oleh sebab xdpt tdo dengan rajinnye nye cikngah melawat2 blog kengkawan nie ha..baca ape2 yg patut..hehe...;p

Related Posts with Thumbnails