Sabtu, 3 Januari 2009

Payung...Relevan dan Sinonim




Huh... letih beb malam ni main badminton... lepak kat pelita dengan geng2 FBBC / kesatuan bulu tangkis melayu muda sampai kul 5.00 pagi... macam2 yang direpekkan oleh geng2 gua lebih2 lagi saudara budi... lawak gile mamat ni... sakit perut dan KENG aku gelak x abis2...pagi ni gua nak bercakap tentang relevan dan sinonim sebuah payung atau 480 payung yang aku berjaya order untuk merchandise marketing company aku dan payung2 lain....


1. Payung selalu dikaitkan dengan raja... iaitu raja itu payung negara..berarti raja memerintah rakyat dengan kuasanya dengan adil


2. Selalu dikaitkan dengan pepatah Melayu yang berbunyi sediakan payung sebelum hujan... ini berarti sediakanlah persediaan sebelum berlaku perkara2 yang tidak diingini...


3. Dikaitkan juga dengan artis hollywood yang bernama Rihanna.... dia ada lagu bertajuk "Umbrella" berarti payung... ini mungkin dia fobia atau ada sejarah buruk dengan payung


4. Payung juga ada dikaitkan dengan makanan... atau restoran... perkataan keramat biasanya adalah seperti contoh: beb!! hari ni lu payung gua! gua x bawak duit!


5. Ia juga cukup sinonim dengan hadiah atau cenderamata apabila pelanggan membeli sesuatu barang atau perkhidmatan... contohnya perkhidmatan insurans, perbankan, dan lain2... kerana semua orang gunakan payung walau apa jua status mereka.


6. Salah satu barangan yang wajib dalam perkahwinan... biasanya pengantin akan diarak dan akan dipayungi oleh pengapit... sekiranya tiada payung mungkin pengantin akan pitam dan majlis perkahwinan akan ditangguh


7. Selalu dikaitkan dengan isu2 perkahwinan dengan mak janda atau duda yang kaya apabila ianya digelar payung emas.... gua pun samar2 maksudnya... tak silap gua kaitannye seseorang itu mendapat atau disara oleh seorang yang kaya dan biasanya duda atau janda.


8. Tidak ada kaitan dengan kumpulan band indie iaitu HUJAN... walau logonya ada lambang payug akan tetapi kadar relevannya payung dengan kumpulan ini amat rendah.


9. Ada juga menjadi satu revolusi sekiranya parti bebas yang bertanding di pilihanraya yang suka menggunakan logo payung, gunting... stapler jarang digunakan...


10. Isu payung juga boleh menjadi besar apabila payung yang di order tak sampai2...(akak2 opis gua je yang paham)


11. asyik gua je yang kasi idea... lu orang pulak kasi... wa dah tatahu apa nak tulis... wa tido dulu... nanti sambung... sekian...

p/s: post ini special tribute to my CEO... hahahhahahahahha

10 ulasan:

Hanys Jehari berkata...

kudu, bukan ke payung emas tu untuk sesaper yg reda suami dia kawin lagi satu??? ermmm....

Kudu berkata...

i lupe lah yang! kan i ckp i x sure..... uheuhueheuheuhe.... :)

Kudu berkata...

setelah di explore di google... betul lah tu... payung emas ni konon2 cam hadiah lah kat syurga nanti kepada siapa2 yang meredhai pasangannya kawin lain... uheuheuheuhuheuheuheuhehehuheuheuheuh.... saloh tafsir lak ! adoi!

khasyikelvin_ berkata...

salam,
nice entry.
hehehehe
keep it up...
keep it up...!



p/s: cemnae leh tersesat smpi ke sini??

Kudu berkata...

tersesat? rewang2 lalu tersesat... nice entry? bagilah hadiah ke apa ke....mana cukup pujian semata2... takde maknanya!

Tanpa Nama berkata...

i admire u nye post... im ur secret admire taw!

Kudu berkata...

setakat secret admire buat apa? kalau secret recipe best jugak.... boleh membedal!

Tanpa Nama berkata...

nk pyung pcume se. nyeh2..

mazru berkata...

bile nak payung koi makan..hehehe

aruz9 berkata...

wakaka en.kudu syok tol bc stori teling time nk msuk tdo neh..mau golak guling2 pn ado..

Related Posts with Thumbnails