Khamis, 29 Januari 2009

Perempuan: Dunia tidak adil?

Gua hampir tak paham kenapa tajuk post gua kali ni macam panas... Lately gua banyak berkawan dengan kawan2 baru yang gua tatau background mereka. Semua nampak happy, semua nampak gila2. Tapi satu demi satu kisah gua korek dan semuanya lebih kurang sama... semua ada masalah dengan wanita? apa seorang wanita nak? gua tak paham.... kahwin dengan lelaki baik tapi main belakang dengan jantan lain... couple dengan orang baik tapi knape main blakang dengan jantan lain? Gua baca kisah2 dalam surat kabar atau majalah banyak perempuan derita disebabkan lelaki... tapi realiti gua kenal semua kene kencing dengan perempuan! anak dah 2 tapi main jantan lain! Kadang2 gua bertanya pada tuhan kenapa? gua belum dapat jawapnya walau gua slalu sangat bertanya... apa yang sorang pompuan nak? kasih sayang? duit? harta benda? kekacakan? gua tak paham setelah banyak mendengar kisah2 kawan2 gua... ada yag dihina betina... ada yang nak kereta besar, ada yang nak duit, ada yang gua tak paham apa yang dia nak... gua selak kehidupan penuh ceria kawan2 gua ini rupanya banyak berselindung dari duka yang pahit rasanya. Gua pun sama macam dorang cuma gua nya kes gua tak paham... wahai wanita/perempuan atau betina diluar... korang ada jawapan... tolong kami karena kami tak paham........

p/s: dulu time blaja wa ada awek... wa takda duit.... wa x hensem.... wa x paham.... wa skang sunyi dan tak paham....

8 ulasan:

Hanys Jehari berkata...

adeih.. dasyatnyer pengalaman dengna pompuan. sebab pompuan tu dah bersuami dan beranak, n main jantan, memangla rasa pompuan tu jahat. apa plak status lelaki yg dah bersuami dan beranak tapi main dengan pompuan yg sebaya dengan anak sendiri?? erm.. lagi banyak citer aku dengar.. bukan tak ramai pompuan baik, cuma kadanag2 korang salah port cari..

Kudu berkata...

alamak... kitorang jugak yang salah? port mana plak awek baik2... gua dah try banyak port... tadak awek....baik ka jahat ka... takda juga....

Hanys Jehari berkata...

ala, sama2 salah. laki zaman skang pon bukan baik sangat. pompun pon sama. i admit that. oo, carila awek2 baik kat kenduri. bukan time makan2, tapi time rewang... hehehe ramai apa aweks baik

Tanpa Nama berkata...

wanita mahu dmengerti...dsygi..bagi aku, aku tak ske yg lelaki egonya tinggi dari aku...(itu akula..nyeh2)...duit byk e2 cuma bonusss!

awek time rewang yg buat2 rjin etu awek gtaii..haha!

Kudu berkata...

semua yang dimahu jamie semua dah kawan2 gua kasi... tapi knape sanggup pergi ke laki lain? dah lah anak ada... tak rasa untung ka dapat laki yang baik"? kata laki zaman skang susah nak cr yang baik... knapa pergi buat kerja haram dengan laki lain? baikka laki itu?

Hanys Jehari berkata...

ooo.. perempuan pergi tolong rewang tu gatai, no wonder susah sgt nak nampak budak2 perempuan datang tolong org kawin. makan reti plak. bagi aku yg gatai yg duk tersipu-sipu dalm rumah, sibuk duk belek barang kawin org.. jgn sampai tang hang nikah, takda org tolong, padan muka. hahaha.
kudu, seriously, tak semua perempuan mata duitan. aku tak pon. i got my own money. got won car. so what? beli jalan la dengan duit lelaki.. tak kemaruk pun. cuma, bila dah nikah, takkan duit petrol pon bini tanggung beb??? duit susu anak pon tak lepas?? (tapi faham la kalau hubby takder duit sebab family--tu memang kena tolong)

aruz9 berkata...

en.kudu..wpn aku neh tgolong dlm ketegori hawa..aku pun xtau ape yg pempuan cm2 nk kt lelaki..
bg aku kalo sorg laki tu baik+kelaka da cukup..
aku pn ade sedara yg prangai cm x senonoh tu..mmg famili die haru-biru..anak2 ntah ke mana..pas2 nyusahkan org..sakit ati tol..

Kudu berkata...

kalau petrol pun bini isi... bacala... dia tengah susah... nak mintak tolong... tapi knapa cari laki lain? gua takleh terima semua benda ni beb! satu pelajaran dari kesilapan... apabila kita dinasibkan sebegini teruk, jangan lah berdendam, dan nak buat kerja dan fa'il yang bukan2... tuhan tu maha adil... gua tahu... tuhan jawab tadi... tapi tuhan mana lu percaya? tuhan 6 tangan ka?

Related Posts with Thumbnails