Jumaat, 6 Februari 2009

Awek Bulan Jun itu Wujud!!!

Hari ini adalah satu hari dalam minggu2 pertama penjejakan awek bulan Jun. Gua tak paham bukan gua yang sekarang beria mencari, gua bagaikan ada pembantu atau pembantu peribadi yang sentiasa membantu gua mencari dan menjejak dimanakah awek bulan Jun itu berada...



Kata kakak2 di opis! 6x2 itu boleh... gua fikir memang boleh... tapi gua macam dah main kelat... nanti jumpa awek bulan 7 gua bukak pulak formula 6+1 pulak... Jadi matematik itu mudah ~ tak boleh dijadikan asas pencarian ini.


Hari ini, gua berjalan2 sambil mencari barang2 di Jusco, Midvalley bersama dua orang ibu iaitu yang sedang mengandung dan baru nak test2 dia mengandung ke tidak (dia beli pregnancy test tool kat watson). Ternyata ibu yang mengandung itu tidak betul firasatnya.. ditanyanya mana2 awek yang boleh dia tanya dengan selamber... Mungkin sebab dia ini orang Kuala Berang atau memang dia selamber....


"adik, adik lahir bulan brape?", ibu mengandung itu bertanyakan kepada cashier jusco.



"Kenapa? nak beli hadiah ker?", jawabnya maintain... gua makin tak paham dan buat2 cool.


"Bulan 1....", Jawabnya macam bunyi kecewa...





Mungkin kerana dia tahu yang bukan dia yang gua cari. Gua dah pasti sebelum ibu mengandung itu bertanya. Gua punye firasat tahap tinggi, gua yakin. ya! gua sangat yakin. Kalau dipandang dari segi kecomelannya, memang ada ciri2 awek bulan Jun tapi ada sebab apa yang gua pasti dia bukan awek bulan Jun. Gua saja yang tahu....

Dalam perjalanan pulang, sambil menolak troli dan gua ada jugak mengushar kanchah2 sekeliling, mungkin wujud awek bulan Jun tetapi semua dengan panchang masing2. Gua tahu, mereka juga seperti gua... tahu apa itu awek bulan Jun.


Sempat lagi sebelum pulang berselisih dengan seorang awek menjaga tiket kaunter bayaran parking... Ya! kali ini mungkin tapi gua tidak bertanya sebab dia belum masuk shift kerja nanti gua takut kejap lagi dia jawab! "saya tak masuk kirja lagi la!".

Mungkin bila nanti, dalam hati berkata2....

2 Jam kemudian... setelah sampai rumah...

Gua bukak facebook sorang minah nie... memang dah ada dalam facebook gua dah lama, gua tak ingat dia siapa.... gua tengok .... "alamak!!! awek bulan jun lah pulak!!!" ,gua taip kat wall dia...

Selang beberapa minit... dia tanya, "Alamakkk ..apo masalah eh ngan bulan jun??", bunyi macam orang nogori sembilan... gua terus kasi blog gua tapi gua tatahu dia baca ke tidak... tapi gua yakin dia pasti baca... dan saat ini keyakinan gua tentang kewujudan awek bulan Jun itu tidak boleh disangkal!

Ya!!! Dia memang wujud!

p/s: ternyata awek bulan Jun yang kujumpa hari ini lebih chantek dari Wu-Lan yang kujumpa dalam taksi kelmarin...

6 ulasan:

MaMa Echa&Umar berkata...

salam mr kudu..best ar baca ur blog..entry je da menarik..hehe..bt org tertanye2 je..apelah motif pencarian 2 ek.. ;p

Kudu berkata...

motif pencarian adalah simple saja.... gua nak cr awek lah beb... semua org jalan berpasangan... gua asyik jalan sorang2 je... looser beb!

Tanpa Nama berkata...

ade pape news dlm pcrianmu? awek fcbok tu cmne??

knp bulan Jun ek??? aku hilang fokuss da..

Kudu berkata...

nnti aku apdet... hr nie jln2 kat bb ngan seorang rakan (artis), still jugak x dapat awek... maknanya artis bukan penarik jugak...

Dhul Fiqar berkata...

hahaha,gelak guling aku baca blog ko..ko ni leh masuk raja lawak lah kudu..wpun aku xtau motif tapi ko proceed je,musti suksesss...

Kudu berkata...

raja lawak? aku jenis serius bro... ehehek... mungkin sbb berkawan ngn geng raja lawak kot... tp dorang x lawak pulak aku tgk....

Related Posts with Thumbnails