Jumaat, 6 Februari 2009

Wu-Lan Jawab Email Tentang Nyamuk

BINGGO! Akhirnya Wu-Lan jawab email gua, tentang nyamuk. Siapa yang belum baca note pasal email tu, kena baca dulu dalam postting lepas. Pandai-pandai cari... malas gua nak tunjuk.

Email Wu-LaN ~

B, you dah makan malam? Makan apa tadi?

B, sorry... patutnya dah lama I email kat you sebab tak datang. You tunggu... tahu, you tunggu.

Selalunya, kalau time-time macam ni, you yang sibuk. Tak ke Perak? Harap you sabar, macam kerajaan-kerajaan di zaman lama-lama. Kita tengok jatuh-bangun. Kebenaran selalunya datang lambat, sebab Tuhan bergerak dalam rahasia.

B, you lebih tahu...

Semalam I mimpi. Takut dan terjaga tidur. Seekor naga muncul dari laut. Suasana gelap.

Matahari pecah. I berlari ke tepi pantai. Ombak tinggi. Macam gunung. Laut bergelora, macam terlalu marah. Tak ada siapa di sana, seperti di sebuah pulau. Cuma I seorang.

Tolong naga tolong, jangan telan aku... tolonglah!

B, I menjerit kuat. Dan terjaga. B, kalaulah you ada di sana...

Terima kaseh sebab jaga I dari digigit nyamuk. I juga tahu, yang you tak di meja komputer. You tertinggal kotak dan bekas abu rokok, di sebelah kanan I. Sebatang dari puntungnya masih berbara. Api belum mati habis. I terbau you di situ.

Kirim salam semua. Lain-lainnya, kita sembang bila jumpa.

B, pelok-cium... you.

Wu-Lan,
Jauh balek bukit.

p/s: nak muntah aku baca email ni! yang penting hari nie gua hampir menemui awek yang lahir pada bulan Jun!!! di Jusco

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails