Selasa, 12 Ogos 2008

Bagaimana nak mengatasi tuduhan mencabul

Haaa... arini gua nak mengarang satu cerita yang pernah diceritakan oleh org kampung gua. Kire macam otai kat kampung gua la... Gua ni orang kampung sebenarnya... kantoi pulak... gua dapat cite ni dari arwah pakwe dan (bukan nama sebenar) tok guru gua ngaji masa kecik2... tapi cite ni dia cite time main terup masa malam kenduri 10 tahun lepas. korang layan la... gua nak karang ni...

Pelakon utama: Pak Ali (Otai)
: Atan (Anak pak ali)
: Leha (standed la nama leha jadi heroin cite dongeng)


Kisah ni terjadi dalam sebuah kampung pinang sebatang (aku cari kat gps tak jumpe pun)...Pak Ali mempunyai seorang anak yang lurus bendul, namanya atan...

Pada suatu hari Atan telah berkahwin dan membawa isterinya tinggal bersama keluarganya dikampung (yang zaman dia bercinta aku x cite ah... kang jadi novel lak..)...Atan selalu keluar meninggalkan isterinya seorang diri di rumah kerana pergi bekerja dibandar...maka isterinya tinggal lah bersama Pak Ali bagi menjaga makan dan minum ayah mertuanya itu...

"tumpang lalu ye pak" kata Leha isteri Atan sambil lalu dihadapan Pak Ali.Pak Ali memerhatikan punggung Leha sambil tersenyum.."lalu laa"kata Pak Ali...selang berapa ketika Leha pun lalu lagi dihadapan Pak Ali yang sedang duduk minum sambil membaca surat kabar..

"tumpang lalu ye Pak" kata leha sambil tunduk berjalan sopan dihadapan bapa mertuanya.."lalu la nak" jawab Pak Ali sambil merenung punggung menantunya itu...selang berapa minit kemudian leha pun lalu lagi dihadapan Pak Ali sambil tunduk dan meminta izin"tumpang lalu ye pak"..Pak Ali yang sedari tadi memang geram melihat punggung menantunya,lantas menepuk punggung menantunya..Pap..Pap...bunyi tepukan pak Ali pada punggung menantunya...Leha terkejut dengan tindakan bapa mertuanya lantas lari kedalam bilik...

Pada waktu petang setelah atan pulang kerumah.. isterinya menceritakan tentang kejadianyang berlaku..atan dengan perasaan marah berjumpa dan berkata kepada ayahnya..."Ayah tak patut buat macam ni kat isteri saya"..kata atan "napa ko marah2 ni" tanya Pak Ali" yelaaa ayah tepuk punggung isteri saya mana saya tak marah" jawab Atan.."laaaa aku baru tepuk sekali ko dah nak marah...ko tu dulu siap isap tetek bini aku ade aku marah?"soal pak Ali...atan pun terpinga- pinga.."betul gak cakap ayah aku ni"...fikir atan...

Akhir nya disbbkan terlalu sayang kepada ayah nya dan memikirkan apa la sangat kalau ayahnya tepuk punggung isterinya tu...dengan nak di bandingkan dia pernah isap tetek bini ayahnya masa kecil dulu...klu tak mesti dia tak dapat melihat dunia yang indah ini...sekian seadenyaa...

p/s: amacam? power tak ayat pak ali... heheheh baik punya cover... kepada bapak2 yang mempunyai anak yang lurus bendul macam ini... gua tak bertanggungjawab sekiranya bapak2 gunakan tektik ini kepada menantu anda... gua hanya mengarang... bukan membenarkan atau mempengaruhi... hahahhahaha

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hahaha.. bengkok jerk pak ali bsame dgn anakandanyer itu... =p

Kudu berkata...

biasalah.. orang berpengalaman macam pak ali memang banyak idea...

Related Posts with Thumbnails