Jumaat, 15 Ogos 2008

Buat gadis yang bernama "NURUL"

Ini sebuah lagu yang dicipta tahun 2002. lagu ni dah lama...kalau gua nak nyanyi boleh... tapi ramai plak yang lentok jap ag... skang gua nak taip lirik je lah kan.... lagu ni korang xkan jumpa dimana2 kedai cd speed mahupun pasar malam. Kalau lu orang tak caya lagi, lu pegi la pasar yang pelik sket macam wakaf che yeh ker cari lagu ni... lagu ini ku kategorikan sendiri dalam irama balada... diciptakan khas buat awek2 yang namanya Nurul. Apa2 nurul lah! Terimalah lirik yang x seberapa ini dari gua. Bila gua teringat lagu ini, gua pun nak berterima kasih kat gitaris seangkatan gua yang bernama joe kambeng yang slalu jadi gitaris time gua nak nyanyi lagu ni. Terima lah... Nurul... (panjang lak ucapan permulaan, macam nak kasi tazkirah plak kan)

Masih tetap aku
Setia Menunggumu
Diteratak cinta yang usang

Namun kurelakan
Mengubat kesedihan
Dengan bayangan percintaan

Masa telah berganti
Meninggalkan diriku sepi
Dimanakah oh deraian cintamu
Meronta hatiku meronta
Menanti kehadiranmu itu
Cukup lama penantian yang kau berikan...

Oh Nurul ... Mengertilah
Cinta setia yang kuberikan
Moga ia kekal sepanjang zaman
Itu kuharapkan

Oh Nurul ... Kuhadiahkan
Senyuman kemesraan buatmu
Menjadi pengubat duka lara
Bersamamu

Oh Nurul ... Menemani
Hidupku dalam kesepian
Mengulit lena kerinduan
Buat selamanya..
Oh sayang....

p/s: Amaran! Lirik ini adalah Hak Cipta Terpelihara. Segala penyalahgunaan dan peniruan senikata lagu tanpa kebenaran dari pemilik adalah salah dari segi undang-undang.

Awek gua yang 1st dulu namanya pun nurul... tapi biasalah... pepatah mengatakan cinta pertama itu terlalu indah sehingga ianya tidak sesuai untuk dijadikan kehidupan realiti. Realiti kehidupan bukanlah seindah itu.. Cinta pertama hanya untuk dijadikan kenangan kerana biasanya kenangan itu teramatlah indah. Tulah korang jangan sampai gua bermadah... walau gua ni rock... kadang2 gua nye tahap jiwang gua sendiri plak yang rasa memualkan... Kepada awek2 yang bernama nurul di luar sana. Jangan lupa komen lagu/lirik ini dan jangan lupa afundi abang kudu dalam AF ke-20. Adios Amigos!!!

14 ulasan:

A t i Q a h berkata...

Yo abang kudu. Ni first nurul yang mau komen. Cayalah abang kudu. Phewwitt!! Apa kod untuk Afundi? Ha ha.

Kudu berkata...

Afundi KUDU hantar ke 271398712361298371923790812379802173891391729830721983721098302183021830128937861283012=39-1823918792738-1x0

???? tepon bro rosak... xjumpe lak bape no dia

naz ilyn berkata...

Salam..
Jiwang bro...xper.. jiwang pun sifat manusia jak..

iyn

Cujie berkata...

kudu...

i know i know

it's NURUL JANNAH

13may berkata...

wah! hebat la brader...hehhe hehhe

oh ya! aku dulu pun penah cipta lagu untuk sorang awek bernama Nurul...

siap jamming bawa dia sekali....main lagu untuk dia..hehhe hehhe

Tanpa Nama berkata...

Huk alah......lentok abis hari Jumaat ni. he he he

Kudu berkata...

tuduhan yg melulu dari kak cujie. jangan main2 woooooo.... im single and available tau!

Tanpa Nama berkata...

salam saudara penulis..

d cni sy mau btny soklan;
1. pasai pe nk tunggu Nurul harus d tunggu d teratak yg usang sahaja? kenapa tidak menunggu d teratak yg tidak usang? bknkah teratak yg tidak usang lbh selesa??

2.kenapa saudara perlu mronta saat menanti? tidak penatkh saudara??

sekian....

mkaw77 berkata...

Salam kudu..
lagu ni aku tujukan kat member aku Nurul Hisyam B. Zakaria..

Kudu berkata...

kak cujie - jangan pandai2 je letak nama siapa nurul itu... siapa nurul jannah? adakah dia untukku...

naz ilyn - biasa la... muka ganas hati bunge...

13 May - ko buat ah lagu tajuk joyah atau lain... barang yang lepas jangan dikenang bro

etomyam - biasa lah... makan tomyam... lentok ah sket...

putri mie - ni misti sekolah inggeris ni... xblaja sastera... malas nak explain.. kalau nak suh explain bayar aahh... dan ku meronta sambil menanti akibat ku berenang sambil menunggu...

mohd kamal - bro... nanti nangis dia bro... gua nye kawan ade sorang nama Mohd Nurul Asyikin, org panggil dia mat cintun... hahahhaha

Isdaniya berkata...

hai.. bertuah betul gadis yang
bernama nurul tu :)

Tanpa Nama berkata...

ler..
sy budak sastera ler..
shall i compare thee to summer's days..
huhu.. ;)

M4M4 MY4 berkata...

salam singgah.. khas tuk nurul jek ke? kekeke

edriaty berkata...

huish....lagu ape nih.

Related Posts with Thumbnails