Rabu, 20 Ogos 2008

Gua bengang.. gua ni hina sangat ker?

Hallo semua... sorry gua dah beberapa hari tak online... banyak perkara dah berlaku buat gua macam xde mood. Gua xtau lah macamana nak lupe peristiwa yang macam ni berlaku kat gua... apa salah gua.... dah lah awek xde... kene plak bende camni.. Meh lah gua cite sket kat lu orang... harap lu orang sudi baca rintihan atau cerita gua yang menyakitkan hati... kalau lu orang baca pun lu orang sakit ati... benda ni berlaku baru je time sabtu aritu... gua jalan2 kat area sungai wang dengan brother gua... Gua kuar jalan2 cari handphone dekat lowyat... then gua rasa lapar gua cari mcd berdekatan... Time gua masuk mcd tu gua pun cam biasa lah akan order double cheese burger lah kan dan kalau gua beli set harganya around rm9.78 macam tu la... gua rasa cukup kalau gua order. brother gua ntah kemana hilang...beratur punya lah panjang.... depan gua ni ade lah pompuan dan anaknye beratur sama... perempuan ni nampak cam awal 30an... tapi ala2 datin gitu.. muka boleh tahan.. body pun leh tahan... kire tak boring gak la gua beratur... sambil2 tengok bini orang kan.... hehehehhe sekali dia pandang gua... dia senyum... gua pun dengan rileks nye menyapa... "anak ke kak?" gua tanya kat dia... dia pun slamber jer jawab "knape? nampak cam adik ker?" dia jawab... cis!! perasan lebih plak aku tengok datin ni... aku rasa lama jugak aku bersembang dengan dia... tapi sembang kosong2 dan bukan sembang dengan ramahnye... tapi kire macam sikit2 je la tanya kan... kang kene pelangkong dengan laki dia saja je..

Sambil gua borak ngan dia... anak dia ni duk men lari2 celah2 mak dia dan juga celah barisan.. gau pun rileks je la... bukan anak gua pun... kalau anak gua tu ade yang kene penyepak... Borak punya borak, tunggu punya tunggu. Datin tu punya giliran nak order... gua pun mengakhiri perbualan dengan begitu sahaja dan kembali memikirkan apa yang gua nak makan... pastu gua nampak datin muda tu selup2 handbag dia... then dia paling belakang dia tengking gua. Dengan selambernye dia berkata kat gua dengan kuatnya. "WOI MANA PURSE AKU, KAU CURI YER?" dengan kuatnya dia cakap. Mana tak malunye gua... tibe2 je dia tengking aku depan orang2 awam. gua pun cakap gua mana amik... Dia cakap "Aku dah agak dah ko ni memang pencuri, pulang purse aku sekarang!!!" . Suasana makin kecoh. gua pun macam terkedu bila dia cakap macam tu. Tapi gua buat sabar je lagi sebab gua tahu gua x salah. Tapi datin ni semakin kecoh dan sampai manager MCD kuar dengan 2 orang guard yang aku sendiri tatahu mana arah datangnya. Pergi kat gua dan cakap kat gua suruh gua pulangkan balik purse datin tu... Perghh!!!! masa ni gua rasa macam orang bodo je dia buat gua. Mmg cilake nye pompuan gua rasa ni.

Muka gua ni muka perompakker? Damn!!! aku cuba lepaskan diri dari guard tu.. tapi bapak besonye guard tu selamber je dia pegang aku dan sambil2 tu datin muda tu cakap kat manager suh call polis kalau gua x pulang purse dia... Gua nye temp dah naik kat kepala dah ni... Sekejap lagi gua dengar suara anak kecil berkata " Mummy!! mummy !!! look at this!!", sambil ketawa riang dan memegang purse kulit berwarna coklat. Gua dengan terkedu sekali lagi melihat mukanya slamber je ambil purse tersebut dan bayar hidangan mcd yang tersedia untuknya. Manager dan guard tu pun mintak maaf kat gua dan blah dari situ. Yang gua herannya datin muda ni mmg x tau adab. Langsung dia buat bodo je kat aku... Gua rasa x puas ati gua tepuk blakang dia... dan berkata "Hoi perempuan!!! lu buat tataw je ye? Lu tuduh gua curi lu punye purse, padahal anak lu yang ambek! lu buat bodo je kan? Fuck off lah!!!" kata gua dengan nada yang agak menahan kemarahan. Lalu dia berkata kat gua "abes u nak apa?". Pergh..... gua skali lagi menyirap je tengok muka datin ni... dari mencuci mata rasa nak meludah je muka dia... Lalu dia buka purse dia dan keluarkan note RM10 lalu berkata " Nah!!! amek duit ni dan pergi jauh2... ok?". Pergh!!! gua rasa nak koyak je duit tu... pastu gua pun cakap " Lu x pandai mintak maaf ker?". Dia menjawab "kalau rm10 x cukup! Nah amek neh!" sambil mengeluarkan note RM50 dan diberinya kepada aku. Gua mmg x puas ati kalau dah sampai tahap menghhina gua sampai ingat gua ni boleh dibeli gua nye kemarahan kan... gua terdiam skali lagi menahan kemarahan sambil menenung mata beliau. Dia bukak purse dan hunjukkan RM200 kepada aku lalu berkata "ambillah! jangan lah sombong sangat!". Dia pikir gua ni miskin sangat ker? takda duit ker? silap lah wei! gua x makan rasuah punye!! gua tengking dia dan gua cakap "lu mintak maaf skarang!". Datin tu macam xnak mintak maaf kat gua dan dah semakin benci tengok muka dia... Lalu dia buka purse dia lagi lalu keluarkan sejumlah RM1000 duit cash! wow!!!! dalam hati gua kata... then dengan eksyennnye dia kipaskan2 duit2 tersebut depan aku... gua teruskan ego gua!!! Dalam pada itu, gua lupa gua kat tempat awam. gua terdengar suara2 asing cakap kat gua dari jauh... "Take it lah bro!!! dont be stupid!!!". "Ambil je woi!!!!". Semakin lama babak ini berlaku makin banyak suara2 yang cakap suh gua amek duit tu. Bukan senang nak dapat duit banyak ni... tapi ini rasuah namanya.... hati gua dah berkecamuk. Persekitaran agak bising dan masih ada suara2 yang sumbang dari org yang x kukenali yang ingin menasihatkan gua supaya mengambil wang tersebut... Tiba2 gua rasa macam gua dipukul dengan kuat. Pastu sayup terdengar suara mengatakan "woi bangun lah!!! chong wei nak main dah ni!!!". Gua rasa gua tahu suara sapa... Gua tengok atas, muka abang gua la plak!!! cilake... gua mimpi rupernye... gua x sangka pun, macam2 plan nak buat dalam mimpi tu.... rupernye gua kat Kampung... Buat julung2 kalinya gua balik kampung.... Selepas kejadian yang x realiti tersebut, gua sambung tengok kekalahan malaysia di olimpik.... Harap korang semua dapat anugerah pembaca blog yang tegar kerana baca gua nye topik ni...

p/s: jangan bunuh diri akibat membaca blog gua. tq

5 ulasan:

mkaw77 berkata...

ciss...! buat saspen jer..

Isdaniya berkata...

hehehee..
dah memang syak,
lain macam jer citer ni....

Cujie berkata...

pok pale kudu ni kang...
haru...

dush dush!!!

Tanpa Nama berkata...

ces..hampeh punya kudu..ahaks.. apa pun aku dah add blog ko dlm http://cikgudenan.blogspot.com Selamat berblog

naz ilyn berkata...

Peh... giler punya cite..emo aku membacanya..
Cam nak putus nyawa baca.. menahan kemarahan..

p/s sebelum tido baca doa, basuh kaki, baru indah mimpi..

Related Posts with Thumbnails