Selasa, 26 Ogos 2008

Hijrah "Satu Lembaran Sejarah"

Dalam rock2 gua ni... lu orang kene tahu asal usul gua... gua dulu adalah vokalis simpanan nasyid. Gua ni dulu ala rock nasyid kontemporari. Dalam nasyid gua ada selitkan sedikit rock.. biasalah kadang2 bukan nak nasyid sangat atau terpaksa atau memang gua berbakat dalam bidang nasyid. Gua nak tulis balik lirik yang gua pernah tulis dolu2... zaman skolah... gua pernah nyanyi sebagai vokalis lagu ni beberapa pertandingan... sekolah mahupun universiti.... sape nak cilok lirik ni. bagitau gua... mana tau kan... hijjaz ke nak amik lirik gua.... gua dah kansel gua nye hasrat nak jadi penyanyi nasyid.. kalau lu orang nak nyanyikan dan masukkan dalam album korang (tidak termasuk album kawin) . Gua izinkan tapi jangan lupa kredit nama gua.... Layanlah lirik ini dan insaplah wahai lelaki gila kuasa serta makhluk2 yang menyusahkan orang serta pembaca blog gua yang tegar...

Hijrah.. Mengimbau hari yang tinggi
Dunia menyanjung... Budaya ilmu
Memimpin Ummah
Sari dan budi...
Demi menyanjung agungnya Illahi

Rasulullah.. Pembawa obor duniawi
Rasulullah.. Pembawa obor Ukhrawi
Memimpin tingkah sari dan seri
Sari dan seri.. Pahala dan Dosa

Menyingkap erti kehidupan
Meniti hari kematian...

Hijrah mengukir sejarah agama
Tabah menjadi pakaian hidup
Pembimbing mustika bakti
Khairul Ummah memimpin tingkah

Amal makruf.. mengundang laba
Nahi Mungkar... menolak bala
Didakap tertib... sepanjang usia...

Hijrah membongkar rahsia demi rahsia
Quran dan sunnah landasan budaya
Yang membuka jendela dunia...

Menyanjung nilai ulama
Menyingkap kabus pemimpin
Meneraju nilai guru merintih
Bakti ibunda....

D
emi menyanjung mustika susila
Di mercu menara ternama
Berpaut kukuh hukum ad-din
Sampai bila2.....

Kerana... Rabbul Alamin
Yang memeliharanya....


p/s : Jangan lupa undi gua di akademi nasyid musim durian tahun hadapan.... blog gua dah jadi blog mat bunga disebabkan award yang korang bagi yang berbunga2...

5 ulasan:

Isdaniya berkata...

keh keh keh.. blog mat bunga..
nampak sungguh berseri2.

13may berkata...

kamu ni memang jambu :)

mkaw77 berkata...

suka pasu tu.. cantik!!

Tanpa Nama berkata...

haha...
vokalis simpanan?
ape bran? =p
mat bunge la jambu.. :D

Tanpa Nama berkata...

Lirik tu tulis sendiri ye? Wah,hebat! =)

Related Posts with Thumbnails